tisdag 26 mars 2013

Cirkuströja

Snabbsydde en tröja i cirkustyget från JNY, från idé till färdig tröja på en och en halv timme, med lite funderingar om hur delarna skulle passas ihop känns det helt ok. Mönstret är från någon Ottobre, stl 92, och jag har faktiskt följt mönstret. (Tror jag, orkade inte läsa sömnadsbeskrivningen... ) Har fållat med overlocken, den är tillbaka från lagning, och fungerar faktiskt bättre än någonsin efter att även pedalen gått sönder och jag fått en ny. Jag funderade på att sticka ner fållsömmen med en täcksöm, men ångrade mig.


Dragkedja i halsen ger lite extra snygghetsfaktor, och jag tycker verkligen om tyget, men det är så pass brokigt så tröjan känns lite rörig, skulle det kanske vara mera svart...?


Tröjan är inte sned och vind, den hänger bara mot en ojämn timmervägg, vi kan väl bara säga att jag är bättre på att sy än att fota med mobilkamera. Borde alltid överlåta fotandet åt pappan i huset.

5 kommentarer:

  1. Jag tycker den blev jättefin. Kul tyg. Många tyger är ju rätt röriga, men då blir det bra om man bryter av, som du gjort.
    Hur går det med odlingarna?

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, jag blir mer och mer nöjd ju mer jag kollar på den.

    Odlingarna går bra, tomaterna närmar sig två dm och kiwanon har gjort klängen som den lindar in allting i...

    SvaraRadera
  3. Rolig tröja och snyggt med dragkedjan där.

    SvaraRadera
  4. Det är en tröja i riktiga påskfärger. Glad påsk!

    SvaraRadera
  5. Jaa, det har du rätt i, riktigt påskig!

    Tror faktiskt att det här mönstret kommer att bli en riktig favorit när jag gjort några småändringar bara. Ska flytta upp ärmkullen lite och rita om kragen lite tror jag till nästa tröja. Gillar också dragkedjan i halsen.

    Glad påsk!

    SvaraRadera