fredag 21 februari 2014

Tio stycken

Duktiga, duktiga Signe!

Tio små kaninbäbisar har hon klämt ut även denna gång, en hamnade utanför boet i förrgår, och var jättekall när jag hittade den, och dog under upptiningen trots alla goda försök. Nio är alltså kvar, räknade dom idag.

Två dagar, lite päls har kommit fram.

Fyra dagar, nu ser man mer päls och att de börjar få skilda färger.

Det är fortfarande full rulle i boet, Signe verkar ta väl hand om dom och bäddar ner dom ordentligt. Hoppas hon inte blir störd av att jag har varit där och räknat dom idag, tidigare har jag ju bara lyft på locket och kollat så ingen verkar vara dålig. 

Nu ser man att de börjar skilja sig åt, fyra är klart svartare än de andra fem, som jag tror kommer att bli viltfärgade, men det kan ju säkert ändra sig ännu. Den som dog var svart så det var alltså hälften hälften från början. Vad jag kan se verkar ingen bli chinchillagrå som pappa Apollo, vilket är en himla synd då han är supersnygg. Men vi får väl se...

1 kommentar:

  1. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    SvaraRadera