onsdag 5 december 2012

Bara snö, bara snö, bara massor utav snö!

Skulle på middag hos en kompis ikväll, men om det undgått någon så var hela Uppsala inknölad i en sån där snöglob som man skakar på och kollar när snön sakta singlar ner på vad som nu finns inuti. Problemet är bara att ingen slutar skaka på den här globen! Det snöar och blåser och virvlar och går man ut får man den där känslan som Emil måste ha haft när han skulle ta Alfred tilll doktorn i Mariannelund och han körde fast med släden ni vet. Kallt, hopplöst och det-spelar-ingen-roll-hur-mycket-jag-skottar-det-kommer-bli-lika-om-två-sekunder-ändå-känsla. Men ganska mysigt om man får vara inne...

Snötyngden på växthustaket vill jag inte ens fundera på, det är ju trots allt över femtio kvm tak med massvis med snö på, säkert alldeles för tungt, tänker inte räkna på snölaster idag...

Dålig mobilbild på snö!
Fast mig går det egentligen ingen nöd på, jag har el, ved, mat, glögg, två varma hundar, en unge som sover gott och en oäkta hälft som sover kvar på jobbet.

1 kommentar:

  1. Tack för kommentaren i bloggen! Har missat din blogg helt men nu ska jag hålla koll på den. Mycket fint som du har gjort.

    SvaraRadera