fredag 24 maj 2013

Dagens pressarfot - Hjälp!!

Hjälp!

Vad är detta för en pressarfot?

Nu när jag gått igenom hela förrådet med pressarfötter så finns det såklart rassel i botten som jag inte har en aning om vad det ska vara bra för. Som denna, vad kan denna vara bra för, det är en kant på undersidan som känns som om den har någon funktion, hittar den inte på google, och har själv ingen aning.


Någon annan som vet?


Detta var allt från pressarfotshyllan, kul att ni hängt med och hoppas det har varit användbart!

4 kommentarer:

  1. Utan att riktigt veta skulle jag gissa att den är för stoppning. Har för mig att jag sett något liknande till en gammal Husqvarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, intressant! De andra stoppfötterna har variabelt tryck så pressarfotstrycket minskar när nålen åker upp för att man ska kunna flytta tyget. Men detta kanske är någon variant... Tack!

      Radera
  2. Jag vet inte heller, men det jag tänkte först, var en pressarfot som man syr hål med. Det borde inte behövas, men jag har sett en liknande och då skulle man sy dekorativa runda hål med den. Typ broderi.
    Jaha, vad ska du nu visa, när pressarfötterna är slut?

    SvaraRadera
  3. Hi hi, en sån liten platta har jag faktiskt också, men den passar inte till min symaskin. Tror inte den här går att använda på det viset, men jag kanske missat något. Ska visa den vid tillfälle.

    Jag kan säkert hitta på något att skriva om, annars blir det väl tyst och mörkt härifrån... :)

    SvaraRadera