torsdag 7 februari 2013

Växthusbygge- dörrar

Sen framåt vårkanten tillverkades det dörrar, här håller jag som bäst på att ge den stora dörren på framsidan en sista putsning. 


Lilla gaveldörren och dörrarna till framsidan.















Skära glas, stifta, kitta och måla, ja ni förstår ju arbetsgången. Sen blev det såhär.


Låset på insidan, och utsidan.

 

Fint va?

I samband med att jag fyllde år det året gav syrran mig i present att hjälpa till att måla sista strykningen på insidan av växthuset, något jag tror kan vara den present hon mest av allt önskar hon aldrig givit. Jag har aldrig hört min syster muttra och svära så mycket. Någonsin!

Du ska veta syrran att jag uppskattar att du kom och målade. Jag ska aldrig mer tvinga dig att måla med linoljefärg.

Aldrig.

Någonsin.

Jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar