söndag 21 april 2013

Utomlandet!

Vi ska åka till utomlandet. I utomlandet lyser förhoppningsvis den sol som envisas med att skyla sig med moln mot oss kalla nordbor. Eftersom för mycket av det goda kan vara alldeles underbart, som i fallet med kladdkakesmet, eller också inte så underbart, som i fallet med sol på små genomskinliga svenska barnkroppar så måste vi såklart försöka skyla barnet med någonting. 

Börja uppifrån: En solhatt.


Mönster från ottobre, storlek 48 tror jag det var. Gjorde en storlek större först, 52 cm, men den kan ju syrrans äldsta, lilla W ha, så det gjorde ju inget att den blev på tok för stor för lilla Snigel.


Tyget är en gammal favorit från väsktillverkningen jag sysslade med tidigare. Hittade en liten knapp i gömmorna också som passade perfekt. Är ju väldigt glad att min nya (gamla) symaskin kan sicksacka, så alla stickningarna gjorde jag med sicksack och orange tråd. Är så glad för min nya kompis i syhuset! Men lilla Snigel är inte så glad för sin nya mössa, får fixa kontaktlim för att få den att sitta kvar tror jag. Eller så syr jag dit knytband, vad tror ni funkar bäst?

4 kommentarer:

  1. Mycket fint gjord hatt. Kontaktlim, häftstift eller knytband? Jag föreslår knytband. Vilket utland blir det?

    SvaraRadera
  2. Så fin. Vilket bra modell.....i vilket nr fanns den??? kanske något för min 7 åring.
    // Linda

    SvaraRadera
  3. Jag vill också veta vilket nummer den hatten var i.

    SvaraRadera