tisdag 2 april 2013

Återbrukad Lilleskutt

När Lillsnigel ligger ute i vagnen och sover ligger han oftast med båda händerna rakt upp i luften som en B-filmszombie. Detta gör att cirkulationen till de främre extremiteterna blir starkt begränsad och nävarna blir således iskalla efter ett par timmar ute.

Så, vi har provat tunna vantar, tjocka vantar, tunna vantar i flera lager, tunna vantar under tjocka vantar i bomull, ull och diverse blandningar. Behöver jag säga att det inte funkar, han blir ändå iskall om händerna.


Så, det varmaste jag kunde hitta på var dessa. Insidan är gjord av ett par ullsockor som åkt i tvättmaskinen och blivit helt hoptovade, utsidan är kaninskinn som jag fått av min kära farfar för länge sen. Vad passar väl bättre då lilla Snigeln fått sitt mellannamn efter honom.

Vantarna har av naturliga skäl inga tummar och är lite bylsiga så de måste tas på innan overallen, men nu är han varm om händerna, äntligen!

1 kommentar:

  1. Så skönt! Äntligen. Jag har ju inga så små barn, men då jag hade experimenterade jag även så. Ser fram emot mer växthusbilder också.

    SvaraRadera